8 étel amiből bármikor, bármennyit megehetsz nem hízol meg

Kétféle ember létezik a világon: Az egyik aki betartja a 3 étkezés/nap szabályt, és a másik aki nem. Ha a második kategóriába tartozol, akkor valószínűleg Te is egy notórius nassoló vagy -- olyasvalaki, aki szeret falatozni, ropogtatni valamit egész nap, akkor szeretsz enni amikor éhes vagy, illetve amikor valamilyen kaja van a látóhatáron belül.

Nos, van egy jó hírem, vannak olyan ételek, amiket bátran ehetsz, mert szinte egyáltalán nem hizlalnak:

1. Pattogatott kukorica

Ha a popcornod nincs vajba fojtva, agyonsózva és agyonfűszerezve, akkor remek napközbeni nasi lehet, amit bűntudat nélkül majszolhatsz. Alacsony kalória tartalmú snack, ami remek koleszterin-mentes élelmi rost forrás, ráadásul teljes kiőrlésű lévén, nem terheli meg a szervezetedet.

2. Szárzeller

Mivel a zeller túlnyomó részt víz és rost, fogyasztása nem csupán a nassolás utáni vágyat elégíti ki, de közben hidratál is, aminek számos egészségre gyakorolt pozitív hatása van. Sajtokkal különösen jól passzol, például most a következő cottage cheese-zel is.

3. Cottage cheese (nem túró)

A cottage cheese egy alacsony kalóriatartalmú enyhe íz világú rendkívül egészséges nem érlelt lágy sajtfajta ami nem csak fehérjében gazdag, de ásványi anyagokban is (P, F, Na, Se, Ca, Mg). Kiváló kalcium és vitaminforrás (A, B1, B3, B6, B12), remek választás mindazoknak akik odafigyelnek a súlyukra.

Mivel fehérjében gazdag, ezért ideális snack lehet sportolók, atléták számára is. A kalciummal teli cottage cheese telítettségérzetet okoz, és segíti az anyagcsere folyamatokat, ezzel járulva hozzá a fogyáshoz.

Létezik belőle natúr és zöldfűszeres ízesítésű, illetve alacsony zsírtartalmú változat is. Fogyaszthatod pl. egy szelet teljes kiőrlésű pirítóssal, sonkával, tojással, zöldségekkel, de magában is remek mondjuk egy kis zellerszárral, répával vagy akár körtével is.

A cottage cheese nem azonos a mi túrónkkal, még akkor sem ha ránézésre valóban van is hasonlóság köztük. A cottage sajt otóanyaggal készül, de nem erjesztik, hasonlóan a mascarpone vagy a feta sajtokhoz. Pici sajtbogyói közel sem olyan lágyak mint a mi túrónk, kenyérre kenve, vagy kikeverve is egyben maradnak.

4. Fekete áfonya

Az áfonya egy magas antioxidáns tartalmú gyümölcs, ami nem csak azoknak ajánlott akik figyelnek a vonalaikra, de fogyasztása kifejezetten javasolt a fogyni vágyók számára is.

5. Grapefruit

Alacsony kalóriatartalmú gyümölcs, ami kiváló frissítő reggeli, vagy napközbeni snack lehet, ha komolyan veszed a diétádat. Az antioxidánsokban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag gyümölcs felpörgeti az anyagcsere folyamatokat, csökkenti az inzulin szintet a vérben, és valóban égeti a zsírt.

6. Csirke, pulyka és egyéb sovány húsok

A csirkehús alacsony kalóriatartalmú, egészséges fehérjeforrás, ami remekül eltelít és biztosítja a mindennapokhoz szükséges energiát is. Az olajban/zsírban sült, vagy rántott csirke nem tartozik ebbe a kategóriába.

7. Quinoa

A quinoa nem gabonaféle, hanem egy Dél-Amerikából származó növény magja, ami tele van fehérjével, az összes létező aminosavval (lizinben különösen gazdag), E-vitaminnal, vassal, magnéziummal, káliummal és élelmi rostokkal. Fogyasztásával nem csupán megtarthatod a súlyodat, de a fogyáshoz is hozzásegít, emellett támogatja a vérképzést és telítettségérzetet okoz.

Főzve fogyaszthatod önmagában köretként bármi mellé, vagy salátaként édesen gyümölcsökkel és mézzel, akár egytálételekben, chiliben vagy wokos ételekben, illetve gyakorlatilag bármilyen rizses ételben, a rizs egészséges alternatívájaként.

8. Lazacfilé

A vadon élő lazac a létező legegészségesebb ételek egyike, ami tele van értékes omega-3 zsírsavakkal, ásványi anyagokkal és vitaminokkal, köztük D-vitaminnal is. Anélkül okoz telítettségérzetet, hogy úgy éreznéd szétpukkansz. Fogyókúrás és egészségtudatos étrendek főszereplője lehet.

Konklúzió

Tehát amikor legközelebb a chipses zacskó vagy a lisztes-cukros péksütik után nyúlsz, jusson eszedbe, hogy léteznek egészséges alternatívák, amelyek fogyasztásával nem csak jóllakni, de akár fogyni is lehet.

Szóval töltsd fel az éléskamrát ezekkel a "jó snackekkel", vedd magad körbe olyan élelmiszerekkel, amelyekből bűntudat nélkül falatozhatsz akár napközben is, és ne felejtsd el rendszeresen inni a Fogyasztó teát, had égjenek azok a zsírpárnák!

 

Fogyás és lélek kapcsolata

A fogyásra sokan csupán fizikai folyamatként tekintenek. Csakhogy megszabadulni a kilóktól komoly lelki erőfeszítést is igényel.

Részletek

Fogyókúrás reggeli, ami hizlal?

Vajon minden élelmiszer olyan egészséges és biztonságos, mint ami elterjedt róluk, vagy csak a marketingben erősek?

Részletek

Sportitalok: Mítosz vagy egészség?

Sokan nyúlnak a sportitalokhoz, amikor az egészséges életmódváltás elemeként kocogni, edzeni kezdenek. Vajon jól teszik ezt?

Részletek

Anyatejes jégkrém babáknak?

Az interneten terjed az elsőre remekül hangzó ötlet, miszerint anyatejből készült jégkrémmel hűsíthetjük kisbabánkat a kánikulában. Vajon jó ötlet ez?

Részletek

Éhezés nélkül is lehet tartósan fogyni!

Az én olvasatomban tartósan fogyni annyit tesz, hogy olyan egészséges életmódot választasz, amit életed végéig fenntartható, méghozzá megerőltetés nélkül.

Részletek

Szénhidrátok a célkeresztben - Jó neked?

Mire jók a szénhidrátok, egyáltalán jó-e neked ezeket fogyasztod és hogyan függnek össze a fogyással? Ezekre keresem a választ.

Részletek

Érdekel a tartós fogyás titka?

Azt nem tudom titok-e, de összegyűjtöttem a tartós fogyás 6 legfontosabb aranyszabáját, plusz még néhány jó tanácsot ami segíthet neked.

Részletek

Napi egy alma az orvost távol tartja?

Nos, ezt nem tudom megígérni, de az biztos, hogy az almának nagyon magas a pektin tartalma, ami pedig jó hatással van a koleszterin szintünkre.

Részletek

A rágás fontosságáról

Rágás nélkül nincs bélműködés, nincs emésztés, mégis sokan alábecsülik a fontosságát. Ahhoz, hogy tápanyagok „kioldódhassanak” az ételt aprítani kell.

Részletek

A glikémiás indexről

Akik súlyproblémával küzdenek, kézenfekvő volna úgy kerülni a feldolgozott szénhidrátokat, akár ördög a szenteltvizet.

Részletek
 
 

4 gyermekes családapa, Celluláris Medicina Tanácsadó, a Természetes Gyógymódok Szakértője, az UKKO Tea családi vállalkozás tulajdonosa.

Neked ajánljuk

Útmutató refluxosoknak

Reflux kisokos

A csodálatos zöld tea

Teák és gyógynövények

Napi egy alma az orvost távol tartja?

A természetgyógyász tanácsai

 
Copyright 2013-2018  |  UKKO Hungária Kft.